nuff add

Follow My Blog

Pages

Like This Blog

Jom Join Churp Churp

Gempakan tajuk kat atas tu. Tapi straight to the point, memang bertweet boleh buat duit. But first, free you mind dari segala skim cepat kaya yang ada dekat internet. Korang boleh check sama ada ChurpChurp ni adalah scam. Ada jumpa artikel pasal scam tak? Kalau ada pun, cuba baca bebetul artikel tu sampai habis, semuanya mengsyorkan churpchurp ni.

Aku dah lama tak buat entri panjang-panjang, so hari ni punya entri pun tak panjang, tapi mudah dicerna mata la. So apa yang perlu korang buat dan ada before nak buat duit dengan churpchurp ni?

1.) Akaun twitter. Extra, kalau dah register, add aku keh amz akim

2.) Akaun facebok. Extra yang sama, add aku gak keh amz akim

3.) Yang seterusnya barulah akaun churpchurp ni sendiri, nak register klik sini

Langkah seterusnya lepas register:

Makesure korang alert dengan Authorization Status ni. Just klik dua lambang yang amat popular ni. Then just ikut instruction atau arahan…hehe

Ok, yang paling jelas, korang akan nampak tiga tab ni. Aku akan jelaskan satu-satu mengenai tab Dashboard, Scheduled dan Setting ni.

Dashboard

Klik untuk gambaran jelas!

Ok, aku jelaskan secara ringkas ye:

Poin 1 – Customize tu adalah untuk diletakan bersama-sama scheduled tweets, jadi korang letak [ad] pun dah cukup, sebab kalau letak panjang-panjang, nanti tak cukup abjad.

Poin 2 – Untuk tweet rate ni, aku letak no limit, tak tau la apa efek dia, kena tunggu sejam untuk kemaskini berkesan.

Poin 3 – Kalau ada sebarang scheduled tweets atau sebarang berita, korang boleh cek dekat situ, kalau angka kosong je, sabar je ok..

Poin 4 – Yang ni adalah untuk ajak kawan-kawan korang join churpchurp, lagi ramai lagi best, selain buat duit, boleh tambah kawan-kawan kan? FOC – free of charge!!!

Poin 5 – I love this, kalau korang ada blog, boleh pilih salah satu atau tiga-tiga logo burung ni, untuk suka-suka je.

Scheduled tweets

Bab ni paling best. Pihak churpchurp akan contact korang memalui email masa korang bagi masa register, so makesure email valid keh. Dekat email tu pihak churpchurp akan menyatakan yang diorang ada assignment baru untuk korang. So apa yang korang kena buat adalah:

a.) Klik pada link yang panjang yang disertakan dekat email korang tu.

b.) Korang akan dibawa masuk ke akaun, kalau tak korang kena log in.

c.) Yang ni paling kritikal, sebab korang kena ikut spesifikasi pengiklanan yang pihak churpchurp nak. Contoh menulis iklan, FREE GLEE Call Me TonesCampaign Due 27 Aug 2010 – 01 Sep 2010 http://bit.ly/aiiObj – check it out ok guys..

Warna merah adalah tajuk kempen yang korang iklankan

Warnan biru adalah tarik kempen bermula dan berakhir

Warna hijau adalah link bit.ly yang disertakan bersama-sama kempen

So tugas korang adalah membuat iklan yang disertakan degan perkara-perkara yang pihak churpchurp nak. Churpchurp ni akan appear dekat twitter, so korang ada 140 huruf untuk buat iklan,

so GOOD LUCK..

Setting

Untuk tab setting ni, aku rasa korang pun dah familiar kan? Ok, aku just:

Just setting kan, so kalau ada apa-apa yang korang nak ubah, macam nama, email, bahasa twitter dan sebagainya, di sinilah tempatnya.

So itu saja yang perlu korang buat untuk buat duit dengan churpchurp..Apa yang paling penting adalah cara ayat untuk mengiklan, aku punya iklan ada jugak kena tolak, sebab tak cukup info, so makesure korang buat macam yang pihak churpchurp buat oke..

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...